MONTCABRER - PICO TEIX (DESDE MURO DE ALCOI)

Sortim de Muro pel camí del Racó de Roca, seguint el PR-CV-277. Els primers metres discorren per la urbanizacióan, fins que passem per sota de la víaa del tren. En aquesta zona hi ha el pal que assenyala l'enllaç amb el PR-CV-56 pel qual tornarem despuéas. Passem per sota de la víaa del tren i continuem per una pista fins a localitzar el començament del sender. El sender puja pel vessant de la serra, i en uns 20 minuts passem al costat d'un petit refugi, que deixem a l'esquerra. Caminem per la pista atents a veure una fita per l'esquerra. Deixem el PR-CV-277 en aquest punt, seguint un sender a mà esquerra que puja cap al pic Teix, primer per l'obaga, i després per la carena de la serra. Una mica abans d'arribar al Teix, en un Runar, veurem un cartell de seder botànic. En aquest punt el sender es divideix en dos. Seguim per l'esquerra, en pujada, passant per la part alta de la microreserva de flora del Runar dels Teixos, abans d'arribar al pic Teix amb la seva caseta d'observació. Baixant per la pista de la caseta d'observació del Teix arribem al refugi Montcabrer. Abans de seguir cap al Montcabrer, anem a passar per la propera cava Gran, que està a cinc minuts del refugi, baixant per la pista. De tornada al refugi, seguim el PR-CV-27 en direcció a Cocentaina. Per la senda passem per un pal d'enllaç del PR-CV-56 i més davant arribem a un coll amb pals del PR-CV-37. Ens desviem a l'esquerra, seguint el PR-CV-37 i el GR-7 que comparteixen camí. Vam pujar al Montcabrer després de donar una volta per la font del Povet, si escarpada cara est. Des del cim hi ha una vista excelent de la plana de Muro, el Benicadell, la Safor, la Serrella i l'Aitana. Desfem els nostres passos pel PR-CV-37 de tornada al coll on conflueix amb el PR-CV-27. En aquest punt hi ha una senda que baixa cap al Racóa Llobet. Vam baixar per la senda i sortim a una pista, que seguim a mà esquerra per anar al Mas del Racó Llobet. Som al PR-CV-56. Des del Racó Llobet, baixem pel sender, passem per la font del Racó Llobet i continuem la baixada pel barranc de la Quebrantà alternant trams de senda i de pista. A mitja baixada, arribem a una pista asfaltada per la qual vam continuar la ruta. Per aquesta pista tornem a passar per la via del tren, aquest cop per a dalt d'un pont, i en la seguent casa que trobem, girem a l'esquerra per enllaçar de nou amb el PR-CV-277. Tornem a Muro pel camí del Racó de Roca.